ساز پیانو به عنوان یکی از محبوب ترین و مشهورترین آلات موسیقی در دنیای هنرمندان این عرصه شناخته می شود که نواختن آن در عین لذت فراوان، بسیار سخت و مشکل می باشد.

امیر شمس

در این مقاله قصد داریم تا به صورت مختصر به بخشی از ویژگی های منحصر به فرد پیانو و انواع مختلف آن اشاره کلی داشته باشیم.

تا پایان این متن همراه ما باشید.

کلیک کنید : 

چرا پیانو بهترین ساز است؟​

ویژگی های منحصر به فرد ساز پیانو

پیانو بهترین ساز

در یک دسته بندی کلی بخشی از ویژگی های منحصر به فرد پیانو را میتوان به صورت موارد ذیل نام برد :

انواع پیانو 

انواع پیانو 

برترین اهنگسازان ساز پیانو و حتی افراد مبتدی برای نواختن آهنگی دلنشین به سراغ پیانو های مدرن می روند که آن ها را میتوان در قالب ۳ دسته زیر تقسیم بندی نمود :

پیانوهای گراند 

پیانوهای گراند 

این نوع ساز دارای سایزهای مختلفی بوده که در آن فریم و سیم ها را در حالت افقی قرار گرفته اند.

کلیک کنید : 

سبکهای پیانو

این سیم ها بسیار سفت و محکم بوده و ارتعاش آن ها بر اثر ضربه انگشتان آهنگساز ممکن است که باعث ناهماهنگی در صدای تولیدی شود.

پیانوهای عمودی 

پیانوهای عمودی 

 این مدل از ساز به دلیل قرار گیری سیم ها به صورت عمودی باعث اشغال فضای کمتری در محیط می شود و نسبت به دیگر پیانوها از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار می باشد.

کلیک کنید : 

۵ نکته درباره یادگیری پیانو

کاربرد ساز پیانو عمودی برای تمرین افراد مبتدی بسیار گسترده بوده و معمولا در مکان های مختلف نظیر  کلیساها، مراکز اجتماعی، مدارس، هنرستان های موسیقی و …. شاهد استفاده از آن هستیم.

پیانو دیجیتال

پیانو الکتریکی

یکی از پیانوهای مدرن تخصصی که در حوزه موسیقی پاپ، جاز و راک بوده و در ساختار تشکیل دهنده آن شاهد استفاده از سیم های فلزی، پیکاپ مغناطیسی، تقویت کننده و بلندگو هستیم.

برترین تولید کننده های پیانو

برترین تولید کننده های پیانو

برخی از مهمترین تولید کنندگان ساز پیانو که از نظر نوازندگان در جهان بسیار معروف و شناخته شده هستند به مارک ها و برندهایی از قبیل

 

و … اشاره دارد.

هر یک از این برندهای ساز پیانو از خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود برخوردار هستند و افراد بنا بر نیاز و میزان تخصص خود میتوانند برای خرید محبوب ترین مدل خود اقدام نمایند.

کلیک کنید : 

مقایسه آموزش خصوصی پیانو و آموزش در آموزشگاه

ساز پیانو به گونه ای از سازهای بسیار محبوب دارای صفحه کلید گفته می شود که از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار می باشد.

این نوع ساز بر اثر حرکت و ضربه انگشتان دست نوازنده بر روی صفحه کلید ها باعث تولید صدایی بسیار دلنشین و گوشنواز شده که این صدا در نتیجه برخورد چکش های تعبیه شده درون جعبه چوبی با سیم های فلزی حاصل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک هدیه ویژه برای شما!

رازهای کسب بهترین نتیجه در شروع آموزش پیانو یا ادامه دادن حرفه ای آن

در چه مرحله آموزش هستید؟

آن را انتخاب کنید