تدریس پیانو انلاین یکی از روشهای رایچ برای آموزش و یادگیری این نوع ساز می باشد.

از مزایای تدریس پیانو انلاین میتوان به امکان برگزاری در همه شهرها اشاره کرد.

تماس با ما

تدریس انلاین پیانو با قیمت مناسب

تدریس پیانو انلاین از جمله روش های رایج آموزشی در حوزه موسیقی است که تمام علاقمندان در هر شهر و کشوری می توانند از تجارب و مهارت نوازندگان حرفه ای و متخصص در این زمینه به شکلی موثر بهره ببرند.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت مختصر و مفید به بخشی از مزایا و معایب این شیوه آموزشی و … اشاره کنیم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

مزایا و معایب تدریس پیانو انلاین

مزایا و معایب تدریس پیانو انلاین

فعالیت های آموزشی به خصوص در حوزه موسیقی بعد از همه گیری بیماری کرونا در سراسر جهان به شکل آنلاین برگزار می شود که این شیوه آموزشی علی رغم مزایای بیشمار خود از معایبی نیز برخوردار می باشد.

کلیک کنید : 

تدریس پیانو به کودکان

در این بخش برخی از مهمترین مزایا و معایب کلاس های آنلاین پیانو به صورت موراد ذیل مطرح گشته اند :

مزایای تدریس پیانو به شکل آنلاین

مزایای تدریس پیانو به شکل آنلاین

از مزایای برگزاری کلاس های آنلاین ساز محبوب پیانو می توان به ارتباط مستمر و پیوسته هنر جویان با اساتید خود در طول ایام هفته و رفع اشکالات و ابهامات خود به هنگام تمرین و نواختن نت های موسیقی با ارسال تصاویر و یا صدای ضبط شده توضیحات استاد اشاره نمود.

همچنین امکان شرکت در کلاس های آموزشی اساتید برجسته کشوری با هر میزان فاصله و از راه دور از دیگر مزیت های شیوه آنلاین بوده که از طریق تماشای فیلم های آموزشی در هر مکان و موقعیتی در داخل یا خارج از کشور و بدون هیچگونه نگرانی و استرس عقب ماندگی از جلسات صورت می گیرد.

کلیک کنید : 

تاریخچه پیدایش ساز پیانو و تغییرات آن تا امروز

برخی از آموزشگاه های موسیقی نیز در کنار کلاس های آنلاین، شرایط و امکاناتی را برای هنرجویان خود تدارک دیده اند که حداقل یکبار در هفته یا ماه برای رفع اشکال برخی از موارد مبهم در کلاس درس از نزدیک با اساتید در ارتباط باشند.

عدم محدودیت زمانی و مکانی برای شرکت در کلاس های آنلاین ساز پیانو از دیگر جذابیت های این نوع از کلاس ها بوده و هر شخص بنا بر سن و سطح مهارت خود میتواند ویدیوهای هدفمند تهیه شده را تماشا نمایند.

برای رفتن به آموزشگاه و برگشت دیگر هزینه ای صرف نشود .

با زمان کلاس ها مشکلی نداریم و به راحتی فقط با دردست داشتن یک گوشی و پیانو،کلاس را میتوانیم شرکت کنیم دیگر محدودیتزمان نخواهیم داشت 

هرزمان که استاد مشخص کندمیتوانیم بصورت مجازی با استاد در ارتباط باشیم و رفع اشکال کنیم محدودیت زمانی و یا مکانینخواهیم داشت 

با هر استادی که بخواهیم در هرجای دنیا باشد میتوانیم کلاس برگزار کنیم یعنی محدودیت فاصله نخواهیم داشت .

معایب تدریس پیانو آنلاین

معایب تدریس پیانو آنلاین

برخی از مهمترین معایب تدریس پیانو انلاین به مواردی از قبیل کیفیت پایین سطح یادگیری هنرجویان نسبت به کلاس های حضوری و ارتباط نزدیک استاد با هنرجو برای ایجاد انگیزه و انرژی مثبت در او اشاره نمود.

به بیان دیگر، هنرجویان به خصوص در رده سنی پایین به انگیزه بیشتری برای ادامه دادن این راه پر فراز و شیب نیاز دارند که این بخش از وظایف یک استاد حرفه ای و خوب در شرایط آنلاین محسوب می شود.

کلیک کنید : 

تدریس پیانو در منزل

انتقال مطالب به هنرجویان و درک توضیحات گفته شده توسط آنها از دیگر مشکلات تدریس پیانو انلاین می باشد که این موضوع با توجه به سن و میزان تمرکز هنرجویان، وقت و انرژی زیادی از استاد پیانو انلاین می گیرد.

نحوه آموزش کودکان برای نواختن ساز و فرم صحیح بدن و دست های آنها از دیگر معایب تدریس آنلاین بوده که به دلیل دید نامناسب استاد و عدم توانایی در رفع ایرادات بدون کمک والدین بسیار سخت و مشکل است و کیفیت  آموزش نواختن پیانو انلاین پایین است.

تمرکزی که در کلاس های حضوری داریم در کلاس های آنلاین کاهش می یابد

سطح یادگیری در کلاس های آنلاین پایین می آید.

هنرجو زود خسته میشود.

در اموزش های حضوری دقت آموزش و یادگیری بیشتر است

باارتباط چشمی ای که در کلاس های حضوری وجود دارد باعث میشود هنرجو بیشتر حواسش در کلاس باشد

اما همه ی اینها به انگیزه و خواسته ی هنرجو برمیگردد.

اگر علاقه و عشق لازم برای یادگیری وجود داشته باشد و واقعا انتخاب این راههدف هنرجو باشد در هرشرایطی آموزه های استاد خود را به خوبی انجام میدهدو برای یادگیری نهایت تلاش را می‌کند .

 آموزش پیانو انلاین برای کودکان

 آموزش پیانو انلاین برای کودکان

آموزش به کودکان و ایجاد انگیزه و علاقه در آنها برای شروع این مسیر در عرصه موسیقی بسیار سخت و مشکل است.

چرا که علی رغم توانایی بالای یادگیری موضوعات مختلف توسط کودکان لازم است که استعداد و علاقه برای یادگیری ساز های مختلف موسیقی از جمله پیانو نیز در آنها وجود داشته باشد.

برخی از مهمترین پیش نیازها برای تدریس پیانو انلاین و یا آفلاین در کودکان به مواردی ذیل بر می گردد:

کلیک کنید : 

آموزشگاه تدریس خصوصی خوب پیانو تهران

نتیجه گیری

از زمانی که علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است خیلی از آموزش ها و کسب و کارها بصورت غیرحضوری و آنلاین برگزار میشوند ومی‌توان از راه دور به هدف خود دست یافت.

اموزش موسیقی از جمله تین اموزش هاست که به صورت غیرحضوری و آنلاین می‌توان کلاس هارا گذراند.

اما برگزاری کلاس ها بصورت آنلاین و غیرحضوری مزایا و معایبی دارد.

تدریس پیانو براساس زمان و محدودیت های شما می‌تواند بصورت های زیر برگزار شود:
  • حضوری در آموزشگاه
  • حضوری در منزل 
  • غیرحضوری  و بصورت آنلاین
که هرکدام از این مواردمزایایی دارد که به نفع شما است و معایبی دارد که به ضرر شماست.
ولی اگر هنر موسیقی برای شما باارزش باشد برای انجام آن و برآورده کردن این هدف و آرزو ،همه ی سختی ها را تحمل خواهید کرد.
ازجمله مزایایی که تدریس پیانو بصورت آنلاین دارد این است که دیگر استرس زمان برگزاری کلاس و نرسیدن به کلاس را نخواهید داشت.
یعنی استاد باتوجه به زمان شما ،هرجایی باشید کلاس را برگزار می‌کند.
از مزایای دیگر این است که هر آموزشگاهی که بخواهید حتی اگر دورباشد،دسترسی به آنجا سخت آبشو و یا ترافیک باشد میتوانید در کلاس هایش بدون نگرانی از این موضوع ها شرکت کنید و زیرنظر استادانی که میشناسید آموزش ببینید.
اما متاسفانه از معایبی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که وقتی در کلاس حضور داریم تمام حواس پنجگانه مان فقط در کلاس است ولی در کلاس های آنلاین و غیرحضوری این تمرکز وجود ندارد و هرچیز کوچکی ممکن است حواسمان را پرت کند.
حتی کار با گوشی هم یک مسئله است،زنگ خوردن های وسط کلاس،چک کردن پیام ها،ضعیف شدن اینترنت و….که باعث میشود در یادگیری وقفه بیفتد و هردوطرف هم هنرجو هم استاد را عصبی کند.
شاید در کلاس های آنلاین ،احتیاج به گذراندن کلاس های بیشتر برای یادگیری بهتر باشد ولی اگر واقعا میخواهید باید این کار را به آخر برسانید تا به نتیجه ی دلخواه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک هدیه ویژه برای شما!

رازهای کسب بهترین نتیجه در شروع آموزش پیانو یا ادامه دادن حرفه ای آن

در چه مرحله آموزش هستید؟

آن را انتخاب کنید