بسیاری از خانواده ها به دلایل گوناگون مانند ناکامی خودشان در فراگیری پیانو یا داشتن پیانو و عدم استفاده از ان شروع به پرسش این سوال میکنند که چگونه فرزندمان را به پیانو علاقه مند کنیم ؟ اگر میخواهید فرزند خود را به پیانو علاقه مند کنید ، با ما همراه باشید.

بسیاری از خانواده ها به دلایل گوناگون مانند ناکامی خودشان در فراگیری پیانو یا داشتن پیانو و عدم استفاده از ان شروع به پرسش این سوال میکنند که چگونه فرزندمان را به پیانو علاقه مند کنیم ؟ اگر میخواهید فرزند خود را به پیانو علاقه مند کنید ، با ما همراه باشید.

پیانو کودک

تدریس مجازی پیانو,تدریس آنلاین پیانو,آموزش پیانو,تدریس آنلاین پیانو,آموزش آنلاین پیانو,دوره آموزش پیانو,پکیج پیانو,

قبل از هر چیز باید یاد آور شویم که نباید  هر روشی را برای علاقه مندی فرزندمان به پیانو را بکار بگیریم، زیرا  تاثیرات معکوس براو خواهد داشت .

چگونه فرزندمان را به پیانو علاقه مند کنیم؟

به جای بردن او به  آموزشگاه موسیقی،آموزشگاه را به خانه بیاورید

متاسفانه بدلیل تاثیرات منفی که در مدرسه  نسبت به فرایند یادگیری در جامعه خصوصا کودکان وجود دارد ،این نگاه در اغلب محصلین وجود دارد. پس  فرزند نباید نگاهی مدرسه وار به فرایند یادگیری پیانو داشته باشد.پیانو امده تا آرامش ببخشد نه اینکه باعث ایجاد استرس و اینکه نیز مدرسه دوم است  آنرا از فرزند بگیرد.مهترین اقدام در این خصوص ، تدریس بوسیله استاد خصوصی است.در این صورت میزان پیشرفت فرزند افزایش و همچنین هزینه های زمانی و مالی رفت و امد به آموزشگاه ، کاهش میابد.

پیانو اینفو

  •  استاد خوب

طبعا مهمترین عامل ایجاد علاقه در فرزند، به ویژگیهای خود استاد پیانو  بستگی دارد که شامل موارد زیر میشود:

  •  رابطه خوب

مهمترین ویژگی استاد پیانوی خوب ، بیشتر از ویژگی های فنی ، شناخت و نحوه برقراری ارتباط با هنر جوست. استاد خوب استادی ست که علاوه بر دانش، دید روانشناسی خوبی داشته باشد و بداند که با هر هنر جو ، خصوصا کودکان ، چگونه رفتار کند تا علاوه بر افزایش انگیزه بتواند توانایی  اجرای تمرینهای خواسته شده را در فرزند ایجاد کند.هرچند همانطور که گفتیم ، نحوه ارتباط با هنر جو از دانش فنی مهمتر است ، چون مثلا استادی بد اخلاق نمیتواند حتی دانش خود را منتقل کند، اما استادی با دانش کمتر اما  با دانش روانشناختی بالاتر میتواند تمام دانش خود را حتی کمتر از استاد بد اخلاق به هنر جو منتقل کند .هرچند ، استاد خوب باید  هر دو ی  ویژگی هارا  داشته باشد . تضمین دارا  بودن این شرایط  تجربه استاد خصوصاً در مورد کودکان است.

  •  متد آموزشی

روش انتقال درسها و تکنیکهای پیانو بسیار بسیار در اینکه چگونه فرزندمان را به پیانو علاقه مند کنیم  موثر است . بعنوان مثال ، برای آنکه کودکی شربتی مفید برای سلامتی اش  را بخورد ، نباید بد مزه باشد چون آنرا پس میزند، اما  اگر مزه خوبی داشته باشد ، به آن دید یک خوراکی را خواهد داشت و عملا به این انگیزه از مزایای درمانی آن بهره مند میشود. حال بگذارید مثالی روشن بزنیم،امروزه  متد آموزشی بسیاری از مدرسین پیانو ، تمرینهایی است که فاقد زیبایی موسیقیاییست و فقط  تمرین دادن حداکثری و سختگیری های بعضا گاهی  افراطی است. که نتیجه اش اغلب  چیزی جز دلزدگی فرزند نیست ، و اگر این دل زدگی در افراد کم سن و سال باشد ، میتواند تبدیل به دل زدگی دائمی  شود.

پیانو کودک

درحالی میتوان  تمرینهایی را به هنر جو انتقال داد که علاوه بر افزایش توان و تکنیک فنی او ، بدلیل داشتن ارزشهای موسیقیایی، هنر جو به آن دیدی شبیه به یک آهنگ داشته باشد و در واقع، زیبایی موسیقیایی آن انگیزه لازم برای  نواختنش و مهمتر از آن  کسب نکات فنی آن را فراهم کند. هم تمرین است ، هم آهنگ.عالیه!خبر خوب اینکه استاد ما ، اقدام به تنظیم آهنگهای معروفی از خوانندگان پاپ  بشکل ساده کرده است، بطوری که در همان جلسات  ابتدایی توسط هنر جو قابل اجرا باشد.

تدریس مجازی پیانو,تدریس آنلاین پیانو,آموزش پیانو,تدریس آنلاین پیانو,آموزش آنلاین پیانو,دوره آموزش پیانو,پکیج پیانو,

  •  رفتار شما

والدین و کودک در حال دیدن تمرین پیانو فرزند

بله ! رفتار شما!رفتار شما در علاقه مند کردن فرزندتان میتواند از رفتار استاد مهمتر باشد، چون شما زمان بیشتری را با فرزندتان هستید و طبیعتا تاثیر بیشتری میتوانید در او بگذارید! باید ها و نباید هایی باید در رفتار شما باشد

کودک

  • بشناسانید

برای علاقه مند کردن فرزندتان به هر چیزی یا هر کسی ، ابتدا او باید آنرا بشناسد،او را برای یکبار هم که شده به خانه ی دوستش یا دوستی از خودتان یا حتی پیانو فروشی های شهر که پیانو یا حتی کیبورد دارد ببرید، بگذارید آنرا ببیند،  صدایش را بشنود و حقیقتا  لمسش کند…. فیلمی از کنسرتهای یانی یا دیگر کنسرتهای موسیقی برایش بگذارید. او باید بشناسد تا علاقمند شود…

  •  بپرسید

اکثر نوجوانان علایق و احساسشان را به والدین منتقل نمیکنند.ممکن است فرزندتان این تمایل را داشته باشد اما به شما بروز ندهد یا آنرا در حد جدی فرض نکند پس بهتر آن است خیلی ساده از او بپرسید:

میخواهی پیانو یاد بگیری ؟

اجبار نکنید

مجبور کردن یادگیری پیانو

همانطور که قبلا هم گفتیم ، نواختن پیانو هنر است و هنر ، علم یا شغل نیست! هنر احساس و سلیقه  است و نمیتوان کسی را مجبور کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک هدیه ویژه برای شما!

رازهای کسب بهترین نتیجه در شروع آموزش پیانو یا ادامه دادن حرفه ای آن

در چه مرحله آموزش هستید؟

آن را انتخاب کنید