چرا یادگرفتن پیانو لازم است؟
حتما شما هم تا به حال احساس کرده اید که با وجود تمام تلاشها و شایستگی هایتان در زندگی ، بین خواسته ها و امیالتان تا واقعیت های بعضا نا ملایم زندگی گاهی فاصله می افتند.مثلا در همین روزها گاهی به پنجره خیره میشوید و دلتان میگیرد.انگار حرفی نگفته دارید که باید آن را بیان کنید .این تجربه منحصر به شما نیست و همه ادم ها حتی کسانی که در ظاهر موفق تر و شاد تر هستند هم اتفاق می افتد.اما چاره چیست؟

غم

تدریس خصوصی پیانو

چگونه ساز پیانو یاد گرفتن مشکلات ما را حل میکند؟
یاد گیری ساز احتمالا بطور مستقیم در حل مشکلات بعضا پیچیدهٔ ما کمکی نمیکند اما میتواند بهترین راهی باشد برای بیان احساساتمان و نوعی درد دل کردن و سبک شدن.خیلی وقتها راه حل تخلیه انرژی ذهنی است تا با رامش خیال مسائل را حل کرد….

گاهی انقدر از ادمها و دلت میگیرد که میخواهی خودت باشی و خودت .شما این شایسگی را دارید که حرفتان فراتر از کلمات و حروف زبانی ، با زبان موسیقی بیان شود .با موسیقی هم با روحیه بهتری تصمیم میگیرید و هم دوست منحصر به فردی بنام سازپیدا میکنید.چه راه حل فوق العاده ایست.اصولا ادمها برای اینکه مسائل را فراموش کنند بیشتر به روح و جسم خود صدمه میزنند اما موسیقی دقیقا برعکس عمل میکند.

یادگیری پیانو

آیایادگیری ساز موسیقی مشکل است؟
این تصور در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که یاد گرفتن یک ساز مثل پیانو ، خیلی سخت است یا اینکه از سن ما گذشته.باید گفت که اکثر اینها بهانه ای بیش نیستند. تصورش را بکنید اگر قرار بود که این همه هنرجو یا افرادی که ممکن است شرایطشان از شما بدتر باشد ، این تفکر را داشتند الان بجای لذت بردن از نواختن پیانو و تشویق های اطرافیان، باید در غم و ارزوی یاد گرفتنش میماندند.یادگیری موسیقی به هیچ عنوان سخت نیست.علت سخت دانستن ما در مورد یادگرفتنش این است که ما باور داریم که این هنر ارزشمند حتما باید سخت باشد.در حالی که واقعیت این است که لزوما هر چیز زیبا و ارزشمندی قرار نیست سخت بدست بیاید.

یادگیری پیانو با استاد پیانو
چرا پیانو؟
البته طبیعتا هر سازی از جمله پیانو مسائل خودش را دارد.
(یادگرفتن پیانو) مثلا غیر قابل حمل بودن پیانو(یا همان کیبورد).اما باید بدانیم که این ساز ، کامل ترین ساز در بین آلات موسیقی است و با این ساز بیشتر از هر سازی میشود قطعات معروف را نواخت. به عبارت دیگر میتوان گفت پیانو یک پله از دیگر سازها بدلیل دامنه نت هایی که میشود با این ساز نواخت بالاتر است. به همین خاطر گران تر و سنگین تر است.

یاد گرفتن پیانو

هزینه خرید یک پیانو
طبیعتا پیانو مانند هر محصول دیگری قیمتش بسته به برندش متفاوت است.نظر بنده این است که در حد امکان پیانوی آکوستیک(پیانوی قدیمی)بخرید.بدلیل کیفیت صدا که از انعکاس سیم بوجود می آید.اما امروزه پیانو های دیجیتال هم صدای تقریبا نزدیکی به پیانوی آکوستیک دارند و هم به نسبت ، هزینه کمتری هم دارند.ضمنا بر خلاف پیانوی آکوستیک با هر جابجایی نیاز به کوک کردن نیست و گزینه هایی مثل ضبط صدا، چند صدایی(ارگ ، و…) و تنظیم شدت صدا هم هست.در مورد انواع پیانو نقاط قوط وضعف هر کدام مفصل در آینده ی نزدیک صحبت خواهیم کرد . اما در کل پیشنهاد شمس پیانو برای کسانی که محدودیت هزینه دارند این است که حداقل برای شروع، یک کیبورد( ارگ) بخرید که از نظر قیمت بسیار پایین تر از پیانو های آکوستیک و دیجیتال هستش.

قیمت پیانو

عیب یابی نواختن و یادگیری پیانو

سخن آخر درباره یادگیری پیانو
تقریبا نه ما، بلکه همه مدرسین این حوزه با باور عمومی در مورد یادگیری موسیقی خصوصا پیانو مبنی بر اینکه حتما باید از کودکی شروع کرد یا اینکه نواختن پیانو را خیلی سخت تصور میکنند مخالف هستند.درست است، موسیقی مانند بسیاری از هنرها، بهتره از سنین پایین شروع شود که ذهن قابلیت بیشتری برای یادگیری دارد ، اما خیلی از موسیقیدان های بزرگ مثل هایدگن از سنین بالا ، شروع کردند و نکته اخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک هدیه ویژه برای شما!

رازهای کسب بهترین نتیجه در شروع آموزش پیانو یا ادامه دادن حرفه ای آن

در چه مرحله آموزش هستید؟

آن را انتخاب کنید