حتما شما هم  شنیده اید که پیانو بهترین ساز در بین همه سازهاست.ما در این مقاله قصد داریم از زوایای مختلف به بررسی این موضوع بپردازیم که ایا پیانو بهترین ساز است یا خیر ؟

پیانو بهترین ساز است

پیانو بهترین ساز

 

۱- پیانو کامل ترین ساز

یکی از اساسی ترین دلایل برای اینکه پیانو بهترین ساز دنیاست ، دامنه گسترده نتها(دامنه ی موسیقیایی) است . .طبیعتا هرچقدر دامنه ی نت های قابل اجرا در یک ساز بیشتر باشد، میتوان  :

 

A : قطعات موسیقی را بهتر اجرا کرد:

وقتی بتوانید نت های بیشتری را بنوازید طبیعیست بهتر میتوانید موسیقی های پیچیده ای  مثل سمفونی ها و نتهای ارکستر های مشهور را در قالب نت های ساده تر شبیه سازی و با پیانو بنوازید.

سبک های موسیقی

 

B : قطعات بیشتری را میتوان اجرا کرد:

محدودیتهای ساز ها و اجرا بصورت تکنوازی موجب میشود که نتوان بسیاری از قطعات مشهور( مثلا موسیقی فیلم داستان عشق) را اجرا کرد ، اما بوسیله پیانو امکان نواختن بسیاری از قطعات مشهور وجود خواهد داشت.

C : پیانو بهترین ساز وپیش فرض بسیاری از قطعات است:

گستره نتها که به آنها اشاره کرده ایم ، موجب شده تا اغلب آهنگسازان از این ساز برای اجرا و آهنگسازی قطعات خود استفاده کنند که این مسئله ، خود به خود باعث برتری جایگاه پیانو در سازها دیگر شده است.

D :  پیانو ، سازی چند صدایی:

۲-پیانو ، مستقل ترین ساز دنیا

پیانو

ساختار چند بعدی  و گستره موسیقیایی پیانو که در بخشهای قبل گفته شد ، باعث شده که این ساز را بتوان بر خلاف دیگر ساززها که برای اجرای بسیاری از قطعات نیاز به همنوازی دارند، بصورت تکنوازی نواخت.در واقع  برای اجرا صحیح  یک قطعه نیاز به هیچ همنوازی ای  ندارد.

طراحی پیانو به گونه ای هوشمندانه طراحی شده که  بتوان چندین جریان صدایی یا همان “ملودی” در ان خلق کرد.  انگار چند ترانه بصورت مستقل در یک پیانو نواخته میشود .این ویژگی بوسیله دو دست و پدال های پیانو قابل اجرا میباشد.

۳ – صدای دلنشین:

طبق نظر سنجی ها از افراد مختلف و همچنین تجربیات آموزشگاه های مختلف و همچنین موارد گفته شده ، صدای پیانو از دلنشین ترین و زیبا ترین سازها میباشد، و به همین دلیل این ساز ، سازی محبوب در اقشار مردم است.

۴ – پیانو، سازی لوکس:

PIANO

در گذشته ،  پیانو، سازی مخصوص برای اجرای مراسمات ویژه و سالگردها برای پادشاهان و اشراف نواخته میشده و از همان زمان تا به امروز جایگاه ویژه ای در مقایسه با سایر سازها  برای همه پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک هدیه ویژه برای شما!

رازهای کسب بهترین نتیجه در شروع آموزش پیانو یا ادامه دادن حرفه ای آن

در چه مرحله آموزش هستید؟

آن را انتخاب کنید